از کلماتتان استفاده کنید ( کریستینا هالورسون )

کریستینا هالورسون نویسنده‌ی کتاب استراتژی محتوا برای وب  و یکی از استزاتژیست‌های مطرح در حوزه‌ی محتواست، که قبلا هم به بهانه‌های مختلف به حرف‌ها و تعاریف او اشاره کرده‌ام.

هالورسون در اسلایدشیری که به تازگی با عنوان (از کلماتتان استفاده کنید) منتشر کرده است به نکات و موضوعات ارزشمندی پرداخته است.

اگرچه بخش زیادی از این حرف‌ها برای کسانی که با او آشنایی دارند و مطالب او را در وبلاگش و جاهای دیگر دنبال می‌کنند تکراری است، اما خواندن و فکر کردن به موضوعاتی که به آنها اشاره می‌کند این بار در قالب اسلاید و خلاصه‌وار خالی از لطف نیست.

متن معرفی اسلایدشیر این‌گونه آغاز می‌شود

.UI is language. Interaction is conversation. Content is the fuel that powers our designs

رابط‌کاربری، زبان است. تعامل، گفتگو است. محتوا، سوختی است که به طراحی ما قدرت می‌بخشد.

هالورسون در ابتدا صحبت خود را با تعریف همیشگی‌اش از استراتژی محتوا شروع می‌کند که قبلا در اینجا به آن اشاره کرده‌ام.

بعد از آن به بحث طراحی محتوا  و طراحی سیستم‌ها می‌پردازد و پس از تعریف هر یک از آن‌ها و مشخص کردن ابعاد هر یک، سوالاتی که در هر بخش باید پرسیده شود را بیان می‌کند.

در ادامه پنج‌ سوال زیر را مطرح می‌کند و به باید و نباید‌هایی که در پاسخ به هر یک از این سوالات باید رعایت شود می‌پردازد.

مشارکت (Inclusivity): چه کسی به محتوای شما نیاز دارد؟ (طراحی پرسونای مخاطب)

قصد (Intent): آنها چه کاری می‌خواند انجام دهند؟ (دنبال چه چیزی هستند)

معنا (Meaning): شما سعی دارید به آنها چه بگوید؟

زمینه (Context): کاربر در کجای مسیر قرار دارد؟ (نقشه سفر مشتری)

محدودیت‌ها (Constraints): چه چیز‌هایی را نمی‌توانید تغییر بدهید؟ ( الزامات قانونی، نیاز‌های کسب‌وکار و…)

اسلاید‌های او را می‌توانید در زیر ببنید.

کسانی که به حوزه‌ی تولید و استراتژی محتوا علاقمند هستند می‌توانند اسلاید‌های دیگر کریستینا هالورسون را از اینجا مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *