فریفتن برای حکمرانی

 

لینکلن اعتقاد داشت (نمی‌توان همه را برای همیشه فریفت). اما می‌توان عده‌ی مورد نیاز را برای تکیه زدن بر مسند حکومتِ کشوری بزرگ فریفت.

بخشی از کتاب درس‌های تاریخ از ویل دورانت

به نظرم به راحتی می‌شود مصداق‌هایی از جمله‌ی بالا را در کشور خودمان و کشورهای دیگر مشاهده کرد.

 

 

پی نوشت: کتاب درس‌های تاریخ یکی از بهترین و خواندنی‌ترین کتاب‌هایی بوده که تا به حال مطالعه کردم. پیشنهاد می‌کنم اگه فرصت کردید این کتاب ۱۶۰صفحه‌ای رو بخونید.

5 دیدگاه برای“فریفتن برای حکمرانی

  1. با سلام و احترام
    من فاطمه هستم و از خوندن روز نوشته های شما واقعا لذت میبرم و امیدوارم همچنان قلمتون به همین زیبایی بر صفحه سفید کاغذ از خودش یادگاری برای ما به ارمغان بذاره.
    من ایران زندگی نمیکنم میخواستم ببینم چطور میتونم کتاب درس های تاریخ را تهیه کنم که حق مولف هم محفوظ باشه.
    یا حق

    1. سلام فاطمه جان. ممنونم از لطفت
      برای تهیه کتاب چندتا راه وجود داره اولیش خرید از آمازونه The Lessons of History که برای تویی که خارج از ایرانی فک کنم راحت‌ترین گزینه باشه. یا اگر تو ایران حساب داری میتونی از طریق فیدیبو ( این لینک ) نسخه الکترونیک کتاب رو تهیه کنی. اگر هیچکدوم از موارد بالا برات امکان نداشت. کافیه بهم بگی تا کتاب رو برات ارسال کنم.

    1. سلام سحر
      ویل و اریل دورانت بعد از اینکه تاریخ تمدن ده جلدی رو نوشتن و بعد از مرور دوباره‌ی کارشون قصد کردن که به پرسش‌های کلی تاریخ پاسخ بدن. اونها با دیدی که نسبت به تاریخ چهار هزار ساله بشر داشتند. به صورت خلاصه و خیلی تر و تمیز به این پرسش‌ها در قالب این کتاب جواب دادن (البته از نگاه خودشون). به عبارتی این کتاب میشه پس نوشته‌ی کتاب تاریخ تمدن.
      برخی از فصل‌های این کتاب: اخلاق و تاریخ، دین و تاریخ، اقتصاد و تاریخ، سوسیالیسم و تاریخ
      یادمه یه بار محمد رضا یه جا نوشته بود که اگر بر می‌گشتم شاید تاریخ تمدن رو نمیخوندم. چون بیشتر حکم دایره المعارف داره و یک کتاب مرجع به حساب میاد. مثل اینکه بشینی و دیکشنری رو از اول تا آخر بخونی. باید به فراخور نیاز بهش مراجع کرد.
      به خاطر همین به نظرم این کتاب می‌تونه یه دید خوب در مورد نویسندگانش و البته کتاب تاریخ تمدن بهمون بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *