خانه‌‌ تکانی دیجیتالی

اگر فضای دیجیتال و ابزار‌های دسترسی به آن را هنوز به عنوان یک واقعیت نپذیرفته‌اید که هیچ. اما اگر مثل من فضای دیجیتال و رسانه‌ها و ابزارها‌یی شکل گرفته‌ بر بستر آن را به عنوان یک واقعیت انکار ناپذیر که نقش چشم‌گیری در کیفیت زندگی ما دارند، پذیرفته‌اید، بد نیست در روزهای پایانی اسفند‌ماه به فکر خانه‌ تکانی آنها هم باشیم.

خانه تکانی دیجیتالی

بستن یا ایجاد یک یا چند حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی، خروج از گروه‌های تلگرامی که ناخواسته و بدون اجازه‌ی ما عضومان کرده‌اند و حس خوبی به آنها نداریم، پاک کردن اپلیکیشن‌هایی که هرگز از آنها استفاده نمی‌کنیم، پاک کردن فایل‌ها و برنامه‌های اضافی در لپ‌تاپ و منظم کردن صفحه‌ی دسکتاپ، آنفالو کردن افرادی در اینستاگرام، پاک کردن چند شماره تماس، انتخاب پس‌زمینه‌ی مناسب برای (لپ‌تاپ، تبلت، موبایل)، خروج از کانال‌های تلگرامی که مدت‌هاست آن را به تعویق انداخته‌ایم و سامان دادن به ایمیل‌ها، می‌توانند بخشی از فرآیند این خانه‌ تکانی باشند.

 

4 دیدگاه برای“خانه‌‌ تکانی دیجیتالی

  1. سلام و خسته نباشید
    عنوان مطلبتون خیلی جذاب و وسوسه برانگیزه اما … به نظر شما نویسندگی و نوشتن چیه تهش؟
    پول؟ تخصص؟
    خود شما الان چه کار بزرگی کردید در کشور و یا حتی شهر خودتون بعد این همه نوشتن؟

    اجازه بدهید یک مطلبی رو بدون پرده بگم: چندمین سایتی هستید که از متمم و اقای شعبانعلی می نویسید…مربی داشتن خیلی خوبه اما به نظر شما، افرادی مانند شما و یا سایر عزیزان متممی
    کارگران مجانی تولید محتوای متمم و شعبانعلی نیستند؟
    پاسخش با خودتون

    کاظمیان از اصفهان

    1. سلام
      کاش ادامه اما رو به جای … حرفتون رو نوشته بودید. مثلا می‌گفتید که اما پست ضعیفی بود. خیلی کوتاه نوشته بودید.
      در مورد سوال اولتون: نمی‌دونم چه بیماری عجیبیه که همه دنبال تهش هستن. من یه سوال از شما دارم. برای چی زندگی می‌کنید؟ تهش مگه چیه؟ من از نوشتن لذت می‌برم. شما از زندگیتون لذت میبری؟ من بعید می‌دونم چون از کامنتتون مشخصه که از موفقیت دیگران دارید رنج می‌برید.
      و اما در مورد متمم، محمدرضا شعبانعلی. شخصا از اینکه عضو کوچکی از خانواده متمم و شاگرد محمدرضا شعبانعلی هستم به خودم افتخار میکنم و از وجود هر دوی اینها لذت می‌برم.
      شاید ندونید، شاید هم مطالعتون در اون حد نباشه که بدونید. اما مشکل ما در کشور این نیست که کسایی باشن که کارهای بزرگ انجام بدن. بلکه نداشتن کسانی است که کارهای کوچک رو انجام بدن. به نظرم مطالعه و نوشتن دوتا کار کوچیکه که می‌تونه تاثیرات بزرگی (حداقل در مقیاس شخصی) در آینده داشته باشه.
      ببخشید ولی من شمارو به عنوان یه ترول می‌بینم. از همونها که توی اینستاگرام زیر پست‌ بقیه فحاشی می‌کنن. البته شما سعی کردید مودب باشید ولی خب از نظر من هیچ فرقی با اونها ندارید شایدم یه سطح پایین‌تر. (پیشنهاد می‌کنم داستان قلی کاری از سروش رضایی رو حتما ببینید براتون مفیده)
      در ضمن از اونجایی که بیشتر مخاطبان اینجا از بچه‌های متمم و روزنوشته‌ها هستن، خیلی کم نامی از متمم و روزنوشته‌ها و شخص محمدرضا می‌برم. حداقل در این پست اسمی از اونها نبود. اصلا دلیل اینکه این کامنت رو گذاشتید و اینکه من چرا وقت گذاشتم و جوابی برای شما نوشتم رو نمیدونم.

  2. هرچی گشتم دیدم کانال و گروه اضافی ندارم. ولی بکگراند تبلتمو عوض کردم. یه سری موزیک و عکس و ویدیو هم هست که باید پاک بشه. ولی زیاد نیستن.
    اینستا هم ندارم خوشبختانه. یه سری اپ هست که اونا رو هم پاک می‌کنم.
    تلنگر خوبی بود. مرسی
    پیشاپیش سال نو مبارک. 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *