تیتر زدن به سبک روزنامه‌‌‌ای

ناصر ملک مطیعی‌عزیز را هم از دست دادیم. من هم یکی از علاقمندان پرشمار شخصیت و مردانگی و به طور کلی نقش‌هایش بودم اما در این نوشته نمی‌خواهم در مورد او صحبت کنم چه رضا شکرالهی عزیز در پستی با عنوان سنت پهلوانی به رسم ناصر ملک مطیعی با قلم زیبایش در مورد او نوشته است.

امروز که داشتم از جلو دکه‌‌‌‌ی روزنامه فروشی رد می‌شدم، نگاهی به تیتر‌های روزنامه‌ها انداختم، به نظرم تیتر‌های جالبی بودند.

حداقل مثل تیتر‌های خسته‌کننده و سئو شده‌ی سایت‌ها نبودند. گفتم شاید برای شما هم جالب باشند.

« مرد » با تو تصویر شد (آرمان)

پایان ممنوع التصویری ( آفتاب )

پایان کلاه مخملی (ابتکار)

خدافظ رفیق (اعتماد)

«فرمون» به سمت مرگ پیچید (ایران)

مردانگی مُرد (بهار)

حسرت ۴۰ ساله شد(صنعت)

وداع با امیرکبیر سینمای ایران (دنیای اقتصاد)

مردی که در انتظار خودش بود (شرق)

نه! دنیا وفا نداشت (شهروند)

نشسته بر پرده نقره‌ای دل‌های مردم (قانون)

کمی شرمنده باشیم! (همدلی)

فرمان از دست رفت (همشهری) تیتر کوچک

 

و اما تیتر سایت‌های خبری

ناصر ملک مطیعی در گذشت (عصر ایران)

ناصر ملک مطیعی در گذشت (همشهری آنلاین)

ناصر ملک مطیعی در گذشت (تابناک)

ناصر ملک مطیعی در گذشت (خبرگزاری فارس)

ناصر ملک مطیعی در گذشت (خبر آنلاین)

ناصر ملک مطیعی در گذشت (ایسنا)

ناصر ملک مطیعی
ناصر ملک مطیعی و بهمن مفید

پی نوشت:کاش همین کیفیت روزنامه‌های کاغذی چه در طراحی چه در تیتر چه در ویراستاری و سایر موارد دیگر را در خبر‌گزاری‌ها و روزنامه‌های آنلاین هم می‌دیدیم. چیزی مثل روزنامه گاردین

4 دیدگاه برای“تیتر زدن به سبک روزنامه‌‌‌ای

  1. محمدصادق مقایسه جالبی بود. این سایه سنگینی که سئو خیلی وقت‌ها رو سایت‌های خبری می‌اندازه و البته خلاقیتی هم که به همین بهانه سئو گم‌شده توی این نوع از سایت‌ها. پستت سبب شد درباره آینده سایت‌های خبری به خصوص توی ایران به فکر فرو برم. ممنون.

    1. راستش بابک من خیلی وقته تو این فکرم که یه پست بنویسم با عنوان آینده روزنامه‌های کاغذی. مدتی هم در موردش مطالعه کردم اما دیدم نمیتونم جمش کنم. دوس دارم روندی که روزنامه‌هایی مث گاردین طی کردن رو روزنامه‌های ما هم طی کنن
      با توجه به قلم خوب و توانایی که داری، خوشحال و ممنون میشم اگه نتیجه‌ی فکراتو رو در قالب یه پست توی وبلاگت بنویسی تا من و بقیه بچه‌ها هم بتونیم استفاده کنیم.

  2. هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم روزی برسد که هنگام تیتر زدن مجبور باشم حواسم به سئو هم باشد. حالا هر بار که می‌خواهم تیتری انتخاب کنم، کلی وقت صرف می‌کنم که چه تیتری باشد که هم به قول شما سئویی باشد و هم تیتر مزخرف کلیشه‌ای هم نباشد. مشکل فقط در تیتر نیست، چیزهای دیگر هم هست که اگر فرصت کنم، درباره‌اش خواهم نوشت.

    1. ممنون رضا جان که لطف کردی و اینجا برام کامنت گذاشتی
      به‌ نظرم سئو و سئو شدگی روند ناگزیر وب برای بهتر دیده شدنه و مسلما هر نویسنده‌ای هم دوست داره بیشتر دیده بشه و این کاملا طبیعیه. حالا این بین هستند کسانی که کمی خلاقیت به خرج میدن و مخاطب رو هم در نظر می‌گیرن.
      به هر حال منتظر مطالب بیشترت درباره‌ی این موضوع هستم. اگر چه این دو سالی که مداوم وبلاگت رو میخونم خیلی چیزها یاد گرفتم ازت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *