امروز در حین خواندن مقالات بازاریابی محتوا با این مقاله روبه رو شدم که برایم جالب بود.
نویسنده در ابتدا ۱۵ تعریف (که البته یکی از آنها تکراری است) را از مراجع مختلف ارائه میدهد. و پس از آن به این نکته اشاره میکند که بیشتر تعاریف بازاریابی محتوا از این چهار بخش تشکیل میشود.
- نوع اقدام
- روش مدیریت محتوا
- ویژگیهای محتوا
- هدف محتوا
و در ادامه جدولی به شکل زیر را ارائه میدهد
مطابق جدول بالا با این چهار ستون میتوان ۵۰۰۰ تعریف برای بازاریابی محتوا متصور شد.
مثلا:
بازاریابی محتوا یک استراتژی برای خلق و توزیع محتوای مربوط و با ارزش به منظور جذب و حفظ مخاطب است.
استراتژی (نوع اقدام)
خلق و توزیع (روش مدیریت محتوا)
مربوط و با ارزش (ویژگیهای محتوا)
جذب و حفظ (هدف محتوا)
گمان میکنم جدول بالا به طور کامل تمامی تعاریفی که تا به حال از بازاریابی محتوا وجود داشته را در بر میگیرد.
ممنون از به اشتراک گذاری این مقاله و جدول
ذهنم درگیر این بود که فارغ از نوع محتوا، در کل محتوا باید چه ویژگیهایی داشته باشه که تا حدی تو ستون سوم جدول پاسخم رو گرفتم.
ممنون از تو لیلا که این پست رو بهم یادآوری کردی. منم نیاز داشتم که این ویژگیها رو دوباره مرور کنم. به هر حال من هنوز معتقدم که تراکتور هم محتواس 😉