یک نکته کوچک در مورد ایمیل مارکتینگ

بیشتر سایت‌ها و کسب و کار‌ها، قسمتی با عنوان دریافت خبرنامه دارند. که شخص در صورتی که از محتوای آنها راضی باشد. ایمیل خود را در خبرنامه ثبت می‌کند تا هر هفته یا هر چند روز یک بار از آخرین مطالب و همچنین موضوعات تکمیلی از طریق ایمیل خود با خبر شود.

شاید یکی از ساده‌ترین نکاتی که ما به عنوان ارسال کننده‌ی ایمیل باید به آن توجه کنیم این است که قسمتی را تحت عنوان دیگر برایم ایمیل نفرست در خبرنامه ارسالی تعبیه کنیم. تا به مخاطب این حس خوشایند را القا کند که هر موقع خواستی میتوانی اشتراک خود را لغو کنی.

ماجرایی از تجربه یک دوست

« چند وقت پیش یکی از دوستان می‌گفت. عجب غلطی کردم (البته کلمات بدتری استفاده کرد). چند ماه پیش در قسمت اشتراک مجله HBR ایمیلم را وارد کردم. تقریبا دو سه روز یک بار برایم ایمیل می‌فرستاد. آن را لغو اشتراک کردم. از آن موقع هر روز برایم ایمیل می‌فرستد که بیا اشتراک بگیر تا از آخرین مطالب با خبر شوی 😉. حسابی کفری بود و می‌گفت خجالت می‌کشم مجله‌ای با این اعتبار را بلاک کنم.»

نه فقط در ایمیل مارکتینگ بلکه در انواع دیگر بازاریابی یکی از اساسی‌ترین نکات احترام به نظر و سلیقه مخاطب است. به طوری که مخاطب به سمت شما کشیده شود نه این که شما به زور بخواهید خودتان را به مخاطب غالب کنید.

کسانی که دوست دارند مطالب بیشتری از ایمیل مارکتینگ بدانند. می‌توانند گفتگوی محمد رضا شعبانعلی با حمید محمودزاده را بشنوند.

همچنین حمید محمودزاده دو کتاب رایگان در مورد ایمیل مارکتینگ دارد که می‌توانید آنها را نیز از این لینک دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *