علت تاثیر مثبت اعداد بر سئو

اگر کمی علاقه‌مند به بحث بازاریابی محتوا و همچنین سئو باشید و حتی اگر کاربر فعال اینترنت باشید تاکنون حتما متوجه‌ آن شده‌اید که بیشتر سایت‌ها در عنوان مقالات خود از اعداد استفاده می‌کنند. مثلا

۱۸ نکته طلایی برای زیبایی

۵ راه موثر برای بهبود رتبه سایت

۱۲ پلاگین خوب برای وردپرس

۷ عادت خطرناک در تولید محتوا

و مثال‌های دیگری که هر یک از شما دیده‌اید. بعید می‌دانم که در مورد سئو مطلبی نوشته شده باشد و از استفاده اعداد در عنوان پست‌ها حرفی‌ به میان نیامده باشد.

اعداد

اما به راستی چرا اعداد تاثیر گذارند و ما بر روی عنوان‌هایی که از اعداد استفاده کرده‌اند بیشتر کلیک می‌کنیم؟

مک‌لوهان فصل یازدهم از کتاب برای درک رسانه‌ها را به اعداد اختصاص داده است. او در این فصل متذکر می‌شود که «اعداد خود امتدادی از وجود انسان‌ هستند و تداومی از حس لامسه شناخته می‌شود؛ که میان حواس دیگر ارتباط برقرار می‌کند و در ادامه می‌گوید لامسه صرفا تماس پوست بدن با اشیاء نیست بلکه موجودیت اشیاء در ذهن هم خود نوعی لامسه است.»

به عبارت دیگر اعداد ما را در لمس و تجسم و عینی کردن مسائل کمک می‌کند. و به نحوی قطعیت را هم با خود به همراه دارد به همین علت است که ما از بین عنوان‌های

روش‌های درمان بی‌خوابی

۹ روش برای درمان بی‌خوابی

دومی را بیشتر کلیک می‌کنیم چون برای ما قابل شمارش است و می‌توانیم حجم محتوا و نقطه آغاز و پایان بحث را تصور و یا به عبارتی در ذهن لمس کنیم. به همین علت است که این‌گونه پست‌ها در سئو هم موفق‌تر هستند.

حالا شاید حرفهای شازده کوچولو را بهتر درک کنیم

آدم بزرگها اعداد را دوست دارند. وقتی با آنها از دوست تازه ای صحبت می‌کنی، هیچوقت از تو راجع به آنچه اصل است نمی‌پرسند. هیچوقت به شما نمی‌گویند که مثلاً آهنگ صدای او چطور است؟ چه بازیهایی را بیشتر دوست دارد؟ آیا پروانه جمع می‌کند؟
بلکه از شما می‌پرسند: “چند سال دارد؟ چند برادر دارد؟ وزنش چقدر است؟ پدرش چقدر درآمد دارد؟” و تنها در آن وقت است که خیال می‌کنند او را می‌شناسند!

اگر شما به آدم بزرگها بگویید: “من خانه زیبایی دیدم که روی پشت بامش پر از کبوتر بود ” نمی‌توانند آن خانه را مجسم کنند. باید به آنها بگویید: “یک خانه صدهزار دلاری دیدم!” آنوقت بلند فریاد می زنند: به به! چه خانه قشنگی!

لینک‌های مفید

کتاب سئو محتوا 

چطور تیتر‌ها جذاب بنویسیم؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *