شاخص‌های کلی رسانه‌های اجتماعی در ایران و جهان

شرکت Hootsuite در چند سال اخیر، آمار و ارقامی را به کمک Global Web Index منتشر می‌کند، تا ضمن کمک به شرکت‌ها یک دید کلی از روندهای شبکه‌های اجتماعی در یک دوره زمانی مشخص برای کسب و کارهایی که قصد دارند در فضای رسانه‌های اجتماعی فعالیت کنند ایجاد کند.

کمی در مورد Hootsuite

Hootsuite یک پلتفرم مدیریت رسانه‌های اجتماعی است که از سال ۲۰۰۸ کار خود را آغاز کرده است. این شرکت بیش از ۱۵ میلیون کاربر در ۱۷۵ کشور دنیا دارد. افراد و شرکت‌ها می‌توانند اکانت‌های مختلف خود در رسانه‌های اجتماعی اعم از فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس، اینستاگرام، لینکدین و … را به صورت یکجا از طریق این پلتفرم مدیریت کنند. همچنین نسخه رایگان این پلتفرم نیز امکان مدیریت ۳ اکانت را به شما می‌دهد. که می‌توانید طریق این لینک به آن دسترسی داشته باشید.

در ژانویه ۲۰۱۷ این شرکت اقدام به انتشار یک سری آمار و ارقام در مورد اینترنت و رسانه‌های اجتماعی کرد که در ادامه نمونه‌هایی از آن را می‌بینیم.

شاخص‌های شبکه‌های اجتماعی

همانطور که از اطلاعات بالا مشهود است نرخ نفوذ اینترنت در بین مردم ایران در حدود ۷۰ درصد می‌باشد. در حدود ۲۱ درصد از افراد در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند. همچنین ۲۱ درصد از افراد شبکه‌های اجتماعی را از طریق موبایل خود دنبال می‌کنند که نشان‌دهنده این است که با تقریب خوبی همه از موبایل برای دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

در اسلایدشو زیر می‌توانید همین اطلاعات را برای سایر کشورها نیز مشاهده کنید.

 همچین اسلایدشو زیر نیز حاوی اطلاعات جهانی و منطقه‌ای ارزشمندی، از جمله موارد زیر است.
  • تعداد کل افراد جهان
  • رده‌های سنی افراد
  • تعداد کاربران اینترنت
  • تعداد کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی
  • تعداد کابران فعال در شبکه‌های اجتماعی از طریق موبایل
  • میزان استفاده از هر یک از وسایل موجود (لپ‌تاپ، موبایل، تبلت)
  • مدت زمان استفاده از اینترنت
  • مدت زمان حضور در شبکه‌های اجتماعی
  • میزان استفاده از پلتفرم‌های مختلف ( فیسبوک،توییتر، لینکدین، اینستاگرام و…)
  • نرخ نفوذ موبایل در میان مردم
  • میزان استفاده از سیستم عامل‌های مختلف برای موبایل
  • حجم تجارت الکترونیک

 اطلاعات بالا نشان‌دهنده رشد روز افزون استفاده از شبکه‌های اجتماعی و همچنین کوچ افراد از وسایل با صفحه نمایش بزرگتر، مانند لپ‌تاپ و تبلت به موبایل است. در نتیجه همانطور که قبلا در پستی تحت عنوان دید تونلی گریبان‌گیر نویسندگان توضیح دادم. بهتر است نویسندگان و همچنین کسب و کار‌های مبتنی بر وب نسبت به تغییراتی که در حال ایجاد است حساس‌تر باشند و آنها را نادیده نگیرند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *