طی مدتی که با مفهوم بازاریابی محتوا آشنا شدم تعریفی به زیبایی تعریف زیر که توسط آژانس اینترنتی Mandloys ارائه شده از آن ندیدم.
ّ«ایجاد و خلق محتوای مرتبط، قانع کننده، سرگرم کننده و با ارزش و البته این محتوا باید به طور مداوم برای حفظ یا تغییر رفتار مشتریان ارائه شود. بازاریابی محتوا یک فعالیت بازاریابی ضروری است که به حفظ مشتریان کمک می کند، موارد جدیدی را به دست میآورد و به شرکت ها کمک می کند که یک برند قوی ایجاد کنند»
طبق گفته Duc Le M در این مقاله
این آژانس نشان میدهد که هدف بازاریابی محتوا آموزش دادن به مصرف کنندگان با ارائه اطلاعات ارزشمند است. سپس محتوا وفاداری به نام تجاری را ایجاد میکند و خرید در آینده ساخته خواهد شد. آنها همچنین بیان میکنند که این فرم نسبتا جدید بازاریابی به طور معمول شامل فروش مستقیم نمیشود. در عوض، مخاطبان تشویق میشوند تا در آینده از فروشها و محصولات شرکت مطلع شوند و به آن عکس العمل نشان دهند.
برخی دیگر از تعاریف مفید بازاریابی محتوا را میتوانید در اینجا مشاهده کنید.