تاثیر بازاریابی محتوا بر روی مزه !

شاید عنوان این پست کمی عجیب و خنده‌دار باشد. اما چند وقتی است که این موضوع ذهن من را به خود مشغول کرده، که آیا بازاریابی محتوا  برای محصولات غذایی می‌تواند بر روی مزه و یا به عبارت بهتر مزه‌ای که قرار است از آن محصول دریافت کنیم تاثیر‌گذار باشد یا خیر.

مطمنا حرف‌هایی که قرار است بشنوید علمی نیستند و صرفا تجربه شخصی من در ارتباط با این موضوع است. تقریبا از همان اوایلی که وارد اینستاگرام شدم. صفحه بیسکویت گرجی را فالو کردم. پست‌های جذاب و زیبا و همینطور کپشن‌های جالب و درگیر کننده‌ی آنها باعث شد که تا به امروز این صفحه یکی از محبوب‌ترین صفحات نزد من باشد. که نه تنها پست‌ها بلکه حتی نظرات مخاطبان آن را هم گاها می‌خوانم.

اما نکته‌ای اصلی این است که من اصلا اهل بیسکویت نیستم. تا این که  چند روز پیش یکی از دوستان لطف کرد و جعبه ای از بیسکویت‌های عصرانه این برند را خرید. وقتی داشتم بیسکویت را می‌خوردم  فقط و فقط به خوشمزگی بیسکویت فکر میکردم و حتی یک لحظه هم ذهنم به طرف این که مزه بدی حس کنم نرفت. و اصلا یادم رفت که من از بیسکویت خوشم نمی‌آید

یعنی همواره سعی میکردم مزه خوبی دریافت کنم بدون آنکه خودم متوجه شوم. و در طول خوردن مدام پست های اینستاگرام گرجی جلو چشمم بود.

شازده کوچولو

روز درخت کاری

در سرچ‌های که کردم متوجه شدم کارهای خلاقانه بیسکویت گرجی در صفحه اینستاگرام و چند برند دیگر در شبکه های اجتماعی توسط گروه خلاقیت ماهورنگار طراحی و تولید می‌شود. در سایت این گروه، در قسمت مربوط به بیسکویت گرجی چند خطی نیز در مورد استراتژی و تولید محتوا نوشته شده است که دوست داشتم آن را عینا اینجا بیاورم.

تا پیش از حضور موفق گرجی در شبکه‌های اجتماعی، آنچه که برای کارفرمایان مهم بود و مجری‌های غیر حرفه‌ای و آماتور نیز بر آن تاکید می‌کردند، تعداد دنبال‌کنندگان یک برند در شبکه‌های اجتماعی بود. اما بیسکویت گرجی توانست این ادبیات را تا حد زیادی تغییر دهد و نشان دهد آنچه که مهم است نه تعداد دنبال‌کنندگان، بلکه نرخ تعاملی است که آنان با برند ایجاد می‌کنند. در حال حاضر نرخ تعامل دنبال‌کنندگان بیسکویت گرجی با این برند در شبکه‌ی اینستاگرام به طور میانگین ۵٪ است و این عدد حدود ۴ برابر میانگین رایج برای سایر برندهای ایرانی در اینستاگرام است.

حرفی که در ادامه میزنم شاید مسخره بیاید ولی به هر حال نظر من در این دوره‌ی زمانی است. از نظر من بازاریابی محتوا و داستان‌سرایی برای مخاطب و مشتری اگر به شیوه‌ای خلاقانه و هوشمند باشد، علاوه بر اینکه می‌تواند بر روی رفتار او تاثیرگذار باشد، همچنین می‌تواند بر روی مزه دریافتی فرد از آن محصول غذایی، و به طور کلی بر روی احساس دریافتی فرد در دیگر محصولات اثرگذار باشد.

پ.ن: گمان می‌کنم اگر نمی‌دانستم آن بیسکویتی که خوردم از برند گرجی است. طعم و مزه متفاوتی را دریافت می‌کردم.

 

یک دیدگاه برای“تاثیر بازاریابی محتوا بر روی مزه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *