ضرب المثل وعدهی سرخرمن زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که ما قول یا وعدهای میدهیم و به آن عمل نمیکنیم. نه اینکه نتوانیم، بلکه از همان اول هم میدانیم که قولی که دادهایم فقط برای حصول منفعت و یا خلاص شدن از دست طرف مقابل بودهاست. طرف مقابل هم تنها زمانی متوجه میشود که زمان مقرر فرا رسیده اما چیزی نصیبش نشده.
اگرچه زمان خرمن و خرمنکوبی و وعدههای سرخرمن گذشته است، اما امروز هم میتوانیم مصداقهایی از این وعدهها را ببینیم. وعدههای دروغی که فقط و فقط به خاطر کلیک بیشتر است.
کافی است جستجویی در گوگل داشته باشید تا به عنوانهایی شبیه موارد زیر برسید.
به آسانی دیجیتال مارکتر شوید
صفر تا صد ایجاد کسب و کار
۱۱ روش که شما را نویسنده میکند
۵ نکته که کسب و کار شما را متحول میکند
مثلا شرکتی که خودش در حوزه محتوا فعالیت میکند و آموزش تولید محتوا میدهد در صفحهی اولش اینگونه نوشته است.
محتوا را به ثروتی نامحدود تبدیل کنید
آموزش تولید محتوا و کپی رایتینگ
شما هم می توانید به یک فوق ستاره تولید محتوا تبدیل شوید و هر محتوایی که تولید میکنید اثری ماندگار و ارزش آفرین شود و به راحتی آن را تبدیل به ثروتی بیپایان کنید .همه چیز به قدم اول و تصمیم همین لحظه شما بستگی دارد .
به قسمتهایی که بولد کردم توجه کنید
ثروت نامحدود دقیقا چیه؟ گنج قارون هم محدود بود
فوق ستاره؟ مگه بازیکن فوتباله
هر؟ اونایی هم که به صورت حرفهای محتوا تولید میکنند گاهی محتوای بد دارن
اثری ماندگار؟ 😣
به راحتی؟ من یه روز کامل میشینم،پوستمم کنده میشه یه رپورتاژ آگهی مینویسم آخرش با پولی که میدن (اگه بدن) میتونم روزمو بگذرونم. مگه راحته نوشتن. دهسالم که نوشته باشی بازم سخته
من که بی پایان رو نفهیدم
فقط قدم اول؟ یعنی من اگه الان تصمیم بگیرم کل آموزشهای شما رو بگذرونم حله، بعدش ثروت بی پایان نصیبم میشه
***
وقتی شمایی که آموزش تولید محتوا میهید، کوچکترین فهم و درکی در این زمینه ندارید و حتی نمیتوانید یه متن خوب و واقعبینانه در صفحهی اول سایتتان با کمترین قطعیت بنویسید، دیگر از خروجی این آموزشها چه انتظاری میرود
ناراحتکنندهتر از همه این که چنین رفتارهایی معمولا در حوزهی آموزش اتفاق میافتد. از آموزش برنامهنویسی گرفته تا زبان و تولید محتوا و مدیریت زمان و …
فراموش نکنیم که اصل اول و پایهی بازاریابی محتوا این است که مخاطب را خر و بیشعور فرض نکنیم.
به نظرم اگر همین یک نکته را در کنار عدم قطعیت در جملهها رعایت کنیم ۷۰ درصد از مسیر بازارایابی محتوا را طی کردهایم.
واقعا چرندیات زیادی هر روز منتشر میشه.